18 Şubat 2008 Pazartesi

From Turkey Purple and Beyond ....Delii















Bu sene Mor ve Ötesi'nin Eurovision'a katılacağını duyduğumda neden "hayır hayıır" nidaları attım bilmiyorum. Ya da biliyorum ama en büyük sebebi ne onu ayrıştırabilmiş değilim. Birincisi Morları sevdiğim için iyi bir şarkı çıkartamazlarsa elalemin diline düşüceklerinden korktum. İkincisi Eurovision'u gereksiz buluyorum ve onların katılacak kadar önemsemesi sinirimi bozdu. Üçüncüsü haksız ve alakasız bir sürü eleştiriye de maruz kalacaklardı büyük ihtimalle.

Mor ve Ötesi'nin mesaj verme kaygısı çoğu kişiyi sinir eder ya beni hiç etmez. Şahnsen benim üstüme düşeni yapmadığımı düşündüğüm bir devirde birilerinin insanlara mesaj vermeye çalışması, dünyada birşeyler ters gidiyor demesi hoşuma gidiyor, ayrıca benim vicdanım rahatlıyor. İkincisi dedikleri şeylerin çoğunda da haklılar. Nükleer santraller kurulmasın diye de bas bas bağırdılar, savaş çıkmasın diye de. Eurovision'a katılacakları açıklandığında bazı kişiler "Iyy bunlar şimdi mesaj da verir tüm şarkılarında" dediler. Ben demedim, desinler tabi ama neden Eurovision'da?

Aylar geçti ve "Deli" adlı şarkı ortaya çıktı. Rahat bir oh çektiğimi söyleyebilirim. Güzel bir şarkı olmuş. Her Türkiye Eurovision şarkısı gibi de darbuka ve oyun havası içermiyor zorlama bi şekilde. Kerem Kabadayı da çok güzel davullar yazdığı için kendisine teşekkür ediyoruz.

Eurovision 2008'de Türkiye'nin şarkısı Deli'nin sözleri şöyle:

aranıyor sahibi ruhumun,
tam yerine mi düştüm?
direniyor faili tutkunun,
kızmış ve küçülmüş.

aranıyor sahibi ruhumun,
tam yerine mi düştüm?
direniyor, direniyor, direniyor...

beni büyütün, ağlatmayın,
sevginiz nerde, övündüğünüz?
beni büyütün, aldatmayın,
sahte düşlerle oyalamayın.

aranıyor sahibi ruhumun,
tam yerine mi düştüm?
direniyor faili tutkunun,
kızmış ve küçülmüş.

aranıyor sahibi ruhumun,
tam yerine mi düştüm?
direniyor, direniyor, direniyor...

beni büyütün, ağlatmayın,
sevginiz nerde, övündüğünüz?
beni büyütün, aldatmayın,
sahte düşlerle oyalamayın.

bir yarım akıllı, bir yarım deli
dört yanım akıllı, bir yanım deli
herkes akıllı, bir ben deli
bir ben deli, bir ben deli...

beni büyütün, ağlatmayın,
sevginiz nerde, övündüğünüz?
beni büyütün, aldatmayın,
sahte düşlerle oyalamayın.

blogger templates 3 columns | Make Money Online